Káosz a Keletiben: hiába ígérték, nem indult újra a forgalom a felújítás után
A Keleti pályaudvaron vasárnap reggel mégsem tudott újraindulni a forgalom, noha a MÁV korábban bejelentette, hogy a négyhetes felújítást követően szeptember 21-én ismét nyit az ország egyik legforgalmasabb vasúti csomópontja. A hajnali órákban váratlan műszaki hiba akadályozta a pályaudvar megnyitását, amely komoly fennakadást okozott az utazók számára.
Éjszakai siker, reggeli kudarc
A MÁV szombat éjszaka még közleményben tudatta, hogy lezárult az elmúlt időszak egyik legnagyobb vasúti felújítása. Az utasoknak azt ígérték, hogy vasárnaptól visszatér a megszokott élet a történelmi főépületbe és a peronokra. Ennek ellenére vasárnap reggel hat óra után a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt már arról számolt be egy videóban, hogy a pályaudvar zárva marad.

Forrás: Facebook/MÁV
A probléma a biztosítóberendezéseknél jelentkezett: a hosszú áramtalanítás után, a rendszer visszakapcsolásakor hiba lépett fel. „Az, hogy az éjszaka közepén, a nyitás előtt néhány órával derül ki az, hogy a pályaudvar hajnaltól nem fog tudni vonatokat fogadni, semmiképp nem elfogadható” – mondta a MÁV-vezér.
Pótlóbuszok és ideiglenes megoldások
A MÁV vezetése szerint elsődleges feladatuk az utasok célba juttatása, ezért pótlóbuszokat indítottak a Kerepesi úti oldalról, valamint fenntartják az alternatív átszállási pontokat is, amelyeket a Keleti négyhetes zárva tartása alatt alakítottak ki. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által bevezetett expresszvillamos továbbra is segíti a közlekedést.
Hegyi hozzátette: a vasárnapi nap folyamán mindenképpen megnyitják az állomást, addig azonban zárva marad, a bejáratoknál pedig MÁV-dolgozók tájékoztatják az utasokat.
4,4 milliárdos felújítás
A Keleti pályaudvar augusztus 25. óta volt zárva a közel 4,4 milliárd forintba kerülő felújítási munkálatok miatt. A pályaudvar teljes lezárása idején a győri, pécsi, miskolci és békéscsabai vonalak utasait különböző budapesti állomásokra irányították át. Fontos megjegyezni azt is, hogy ha ma meg is nyit a pályaudvar, utómunkákra még folyamatosan számítani kell egészen a decemberi menetrendváltásig. A sebességkorlátozások csak ekkor szűnnek majd meg teljeskörűen és ettől kezdve közlekedhetnek majd a vonatok a forgalmi rend szerinti 40, 60, illetve 80 km/órás sebességgel is a főpályaudvar hálózatán.
Mi változott?
A nagyszabású műszaki felújítás során váltókat, felsővezetéket, biztosítóberendezéseket javítottak és síneket, talpfákat, illetve betonaljakat cseréltek a szakemberek. A cél az volt, hogy a Keletiben pontosabban, megbízhatóbban indíthassa és fogadhassa a MÁV a győri, a hatvani-miskolci, a pécsi és az újszászi-békéscsabai vonalon közlekedő vonatokat. A főpályaudvar lezárása idejére kialakított ideiglenes közlekedési rend hatékonyan működött és jelentősebb fennakadások nélkül biztosította naponta az ingázást.